יום ראשון, 7 בפברואר 2010

"שקר החן הבל היופי.."





מה דעתכם? אני ציירתי.


עם דגש על ציירתי, ולא עיצבתי, כי את העיצוב לקחתי מהאתר shopbop, שחייב להיות אצלכם במועדפים, והוספתי לעיצוב את האקססוריז שהמליצו (בצד ימין למעלה). כמובן שלא העתקתי אותם אחד לאחד (או שכן?) אבל אני מרוצה מהתוצאה.


כשהראיתי לאחת ממכרותי את הציור מרחוק, בסוף, כשגמרתי, (בדגש על העובדה שמכרתי ממין נקבה), היא ישר אמרה לי - "יפה! אבל אני רואה שעשית אותה שמנה קצת." עכשיו תסתכלו על הציור ותגידו לי אם מרחוק (הרזולוציה של העדשה לא משהו, אז כמו שאתםרואים במחשב, זה בערך כמו שהראתי למכרתי), האשה הזאת נראית לכם שמנה. לא, אפילו לא שמנה, אלא "מלאה", שזאת המילה שבה שמנות מגדירות את עצמן כדי להוכיח לעצמן ולאחרים (ובמיוחד לאחרות) שנוח להן עם עצמן. היא נראית לכם כאישה בעלת עודף משקל?
למה נשים צריכות להיות רזות כל כך, וכל קילו עודף מוכתב ישר כהיא סובלת מ"עודף משקל", היא "מלאה".
אני יודעת שכדי להצליח בחיים, חשוב להשקיע במראה, ומן הטבע הוא שהמין החזק (כלומר-נשים) יחשל את עצמו יותר מהמין השני, ואני יודעת שאלה הם תכתיבי האופנה. אבל זה נכנס לנו לתת מודע כל כך חזק, שכשאני רואה תמונות שלא עברו פוטושופ אני חושבת על דברים נוראים, כמו- "היא צריכה דיאטה", או "איך היא יוצאת מהבית", וגם "מה היא לובשת עם גזרה בעייתית ולא מחמיאה". וזה ווידוי נורא. במיוחד העובדה שהאמירה הזו לא פוסחת עלי גם כאשר אני רואה תמונות של עצמי.
אולי הציור באמת לא כל כך מחמיא. אולי זאת השמלה, ואולי זאת היד המגושמת שלי, אבל אני לא חושבת
שהדוגמנית בציור כל כך שמנה שרואים את זה מרחוק.
מה זה אומר עלינו?
miss black

אין תגובות: